ForumHemsidanPresentations-tråd (06-08) (Låst)

Presentations-tråd (06-08) (Låst)

#0 2006-09-01 13:44
Moonalisa

Trotts att vi har spelat ett antal veckor in i säsong två, så har vi fortfarande ingen presentationstråd. Det kanske inte behövs någon egentligen, men lite roligt att veta lite mer om alla i PesLigan vore det.

Hur som helst får väl jag börja.

PESNamn: Moonalisa
Riktigt namn: Pontus

Bor i Linköping och pluggar fysik på LiTH. 25 år gammal och brukar roa mig med att spela PES, titta på våld, träna lite judo (nästan nybörjare) och dricka sprit. Kommer urspungligen från Sundsvall men jag tyckte att det var så jobbigt med solen på sommaren så jag flyttade 50 mil söderut.

Började spela PES för ett antal månader sedan, ca 8 skulle jag tro, och har i princip inte spelat något annat sedan dess.
#1 2006-09-01 14:26
guZ

PES Namn: guZ
Riktigt Namn: Daniel (Danne)

25 år bor i Göteborg egen företagare och även pluggar på heltid just nu. Försöker lira så mycket PES jag har tid med när jag inte umgås med min flickvän eller gör annat, även barndoms polare med Sam (Samme) här på Pesligan.

Börja med ISS Pro Evolution Soccer 1 å 2 och lite PES1. Men online börja jag med PES5 i feb 2006, skolad i PES av Sam (Samme) som är absolut en av europas hetaste spelare just nu i PES5. Innan PES5 online lira jag cs sen 5-6 år tillbaks.
#2 2006-09-01 15:16
Zonic

PES Namn: Zonic
Riktiga Namn: Andreas Isberg

22 år fyllda, är student på Chalmers i Göteborg, där jag har läst ett läsår på Datateknik.
Nu blir det dock redan ett sabbatsår då jag inte är säker på att det är rätt utbildning, så istället jobbar jag som timvikarie i grundskolan samt på Saabs bilmuséum! :D
Bor i Vänersborg, 10 mil norr om GBG, ihop med min flickvän.

Spelar alldeles för mycket datorspel. Just nu är det PES6 samt Quake 3 och 4 som gäller. Är klankompis i quake med ooze som ni oxå hittar här i ligan :) Vi är flerfaldiga europeiska mästare i diverse quake dicipliner.

Just ja, Guligan(Zinix) är min lilla kusin ;)

Har spelat PES sedan våren 06, det är grymt beroendeframkallande!
#3 2006-09-01 22:29
Tjodd

Trevligt inititiv! Har varit på väg flera gånger att starta en sådan här tråd men andra saker har tyvärr kommit emellan (glömska bla. :)).

PESnamn: Tjodd
Riktigt namn: Michael

Snart 30 år. Bor i villa i göteborg med 1.5 år gammal son och sambo. Finns inte så mycket annat att lägga fritiden på alltså, knappt ens PES faktiskt.
Kommer att återgå till arbetet som IT-samordnare/nätverkstekniker om en vecka, efter att ha varit pappaledig hela det här året.

PES har jag spelat sporadiskt sedan PES3 (tidigare versioner hos kompisar) .
Har varit online i snart 15 år (om man inte räknar med Amiga och BBS-tiden, för då blir det några år till) och provat de flesta onlinespel, både "seriöst" i klansammanhang och på skoj.
#4 2006-09-02 08:57
Zinix

PESNamn: Zinix
Riktiga namn: Marcus Svensson

Kusin till Zonic, han dära rolige typen i rutan ;)

15 år och bor i Vårgårda. Känner mig väldigt ung här i Pesligan men hoppas att ni respekterar mig ända:P Bor ca 4 mil norrut ifrån Borås. Går på alla Elfsborg matcher (nästan alla iaf). Går i 9an (92B) på Gullhögskolan. Spelar fotboll och står imål för Vårgårda IK (P 16 - Lag 1).

Spelat från Säsong 2 här i Pesligan.net och har varit med om roliga och underhållande pesmatcher och även en del stökiga matcher så jag har meriter.

Har spelat PES sedan våren 2006 då jag köpte Pes 5, köpte PES6 senare till hösten och spelar pes fortfarande, kommer förhoppningsvis fortsätta att spela det underbara fotbollsspelet, Pro Evolution Soccer.
#5 2006-09-03 13:19
Ramos

PESNamn : Ramos
Riktigt namn : Quan

15 år o bor i Malmö. Är Real Madrid fan till MAX ! Spelar fotboll i F.C. Malmö P-91. Känner ingen i ligan. Börja spela PES i slutet av PES4. Sen så älskar jag Sergio Ramos också ;) !
#6 2006-09-03 13:39
Sam

Pesnick: Sam
Riktigt namn: Samir

27 år, bor i Göteborg med min flickvän.

Har rest runt i världen tills för 3 år då jag börja studera psykologi pedagogik socologi och ledarskap.

Jobbar sen i januari som fritidsledare och äventyrsguide med inriktning på gruppdynamik.

har spelat fotboll hela mitt liv och spelar för tillfället i div3 nordvästra.

Jag har alltid spelat olika tvspel och datorspel på fritiden sen jag var liten. Jag börja med ISS till Supernintendo och sen spelat samtliga versioner mer eller mindre fram till pes5.
#7 2006-11-07 16:46
Zonic

Nu när vi har så många nya killar som här så kan väl dom presentera sig? Även dom som har lirat här ett bra tag men fortfarande inte presenterat sig kan väl skriva någon rad... alltid kul att veta vad för folk man spelar med.
#8 2006-11-07 16:53
PrinsBullen

Pesnick: BullenKarlsson
Namn: Robin, men har kallats Bullen sedan jag var 3.
20 år gammal, bor i Linköping med en barndomskompis.

Har nyligen påbörjat lärarutbildning som kommer vara i ca 5-6 år. Har spelat PES 1 sedan det släpptes och gör det fortfarande då min kompis inte kan lära sig de nya versionerna. Med tanke på att jag är student läggs tiden mestadels åt festande och läsande. Lärarutbildningen ska sägas är väldigt slapp och handlar mestadels om att kunna dricka kaffe och äta kakor.
Spelade fotboll tidigare i division 5 men orkar inte pendla därför blir det annan träning och PES 6 istället.
Spelar alltid defensivt och mycket fult.
Ha det soft allihopa. Vi ses på planen.

Ska tillägas att jag också spelar Xperteleven och har där en egen liga, min avatar kommer därifrån.
#9 2006-11-07 16:55
Mehaarja

Pesnick: Mehaarja
Riktigt namn: Mehdi

16 år bor i Nacka (sthlm), pluggar andra året på Walthers Gymnasium Nacka, spelat fotboll så länge jag kan minnas och har spelat PES sen ISS serien på SNES (Kommer ihåg väääldigt lite av det).
Dock var det inget brinnande intresse utan en ren slump att jag sedan hade samma spel till 64an (där Allejo och nån till grabb var kungar i Brasilien).
Sen deltog jag då i en turnering när ISS kom ut till Playstation i Game (Nacka Forum) Kom 3a och fick spelet därefter har jag väl köpt alla spel som kommit ut.

Öh ja, umgås med min flickvän rätt mycket men annars blire WWE Smackdown vs. Raw 2006 eller PES ;).

E: Känner ingen i ligan heller.
#10 2006-11-07 17:28
Bartie

PES-nick: Numera det fantastiskt coola ScissorBrother. Watch out.
Riktigt namn: Ludde

Jag har lirat PES halvt sporadiskt sedan version två eller tre, det minns jag inte riktigt. Online har jag dock bara spelat sedan i somras, då jag införskaffade spelet till PC.

Paw rihk-titt spelar jag fussball såklart och... ja, går i skolan. Är förresten 15 år gammal. Känner väl ingen här på PES-Ligan sådär jätteväl, förutom min bror som kallar sig YNWA, fast han har nog bytt namn nu till något jättefult.

Tjohej.
#11 2006-11-07 18:04
flakks

Pesnick: nozhan
Riktigt namn: Nozhan

20 bast, bor i sthlm, pluggar multimediapedagogik-teknik och jobbar som bildproducent, båda på stockholms universitet.
började spela pes i våras faktiskt
#12 2006-11-07 18:31
Ynwa

Pesnick: Ynwa
Riktigt namn. Linus Lindström

Är hela 13 år men kommer knappast att satsa på att bli något datageni då jag inte kan ett smack om datorer eller nåt liknande! Så se upp för idiotiska frågor om datorer som jag kommer att ställa =).
Har bara fastnat för detta underbara spel.

Har kört pes sedan 2.an tror jag ( har förresten för mig att jag brukade lira den första versionen hos en kompis).
Har dock innan bara lirat till ps2 tills min klipska bror fick den fantastiska idén att införskaffa spelet till pc och har därefter börjat att lira online!

ps: lever mitt liv i Kungsbacka några mil söder om Gbg.

Älskar att spela fotboll på fritiden och spelar förstås i ett lag också. Som spelartyp så är jag den typiska nr.10 (playmakern alltså).

Liverpool ligger mig vääääldigt varmt om hjärtat och jag väntar fortfarande på ett första ligaguld under min livsperiod!

Här på pesligan så känner jag förstås min bror Bartie eller ScissorBrother eller vad fan han kallar sig. Ni får gärna lägga märke till hur min bror gärna hackar på mig om allt möjligt, så fort han får chansen!
Har i övrigt bara poolat lite med Zinix över Msn!

När ni ska spela mot mig så försök till att börja med att kontakta mig i god tid och så spelar jag helst matcherna innan 9 i alla fall.

nej, jag ska inte hålla på hela dan men nu kanske ni i alla fall vet lite om mig =)
#13 2006-11-07 18:39
Sam

Cozi skrev:
Är hela 13 år.
När ni ska spela mot mig så försök till att börja med att kontakta mig i god tid och så spelar jag helst matcherna innan 9 i alla fall.

hehehehe, har mamma sagt att du måste sova sen? :)
#14 2006-11-07 19:22
Wargrave

PESnam: Wargrave
Riktiga namn: Johannes Löfvendahl

15 år och bor i Stockholm. Går i 9B på Adolf Fredrik, som ligger på Östermalm, precis vid Djurgårdens hemmaarena Stadion. Jag hejar dock på Hammarby, Sveriges bästa lag ;). Mina intressen är fotboll, musik, politik m.m. Jag började spela PES i somras, och tycker att det är ett riktigt grymt fotbollsspel.
Mina favoritlag förutom Hammarby är Werder Bremen, Toulouse och Lyon. Bästa ligan är helt klart Premier League, enligt mig.
Det kommer bli riktigt kul att spela här i Pesligan. Hoppas på att komma högt upp i tabellen, och det kommer jag nog göra ;)
#15 2006-11-07 19:35
Ynwa

Haha, vad fyndig och skojig du var nu Sam! :(

Till att börja med så kanske jag inte sätter mig vid datorn och kör en match och sedan tar ett jättehopp ner i sängen utan att göra något annat innan jag lägger mig.

Jag föredrar min familj före ett jävla dataspel, jag kanske hellre ser på en film med mina kära föräldrar än att sitta och svära framför ett jävla dataspel!!!

Även om ditt liv kretsar kring din dator och pes Sam så kanske inte mitt liv gör det utan jag föredrar andra saker före en jävla maskin!!!!

Nu vet jag visserligen inte hur seriöst ditt inlägg var men bara så att du vet....
#16 2006-11-07 19:47
Hella

PES nick: Hella
Riktigt namn: Johan

26 år gammal och bosatt i Stockholm, Södermalm. Jobbar inom IT-branschen. Håller på Bajen vilket framgår ganska tydligt av min avatar.

Har spelat PES sen ett par år tillbaka och det har blivit ett antal säsonger i olika ligor. Har självklart spelat andra spel också, men det är främst sportspel som faller mig i smaken.

Känner Affe sen tidigare, då han och hans familj var mina grannar innan han flyttade ut till förorten ;). För övrigt var det jag som fick han att börja spela PES. ;)
#17 2006-11-07 19:48
Hella

Cozi skrev:Haha, vad fyndig och skojig du var nu Sam! :(

Till att börja med så kanske jag inte sätter mig vid datorn och kör en match och sedan tar ett jättehopp ner i sängen utan att göra något annat innan jag lägger mig.

Jag föredrar min familj före ett jävla dataspel, jag kanske hellre ser på en film med mina kära föräldrar än att sitta och svära framför ett jävla dataspel!!!

Även om ditt liv kretsar kring din dator och pes Sam så kanske inte mitt liv gör det utan jag föredrar andra saker före en jävla maskin!!!!

Nu vet jag visserligen inte hur seriöst ditt inlägg var men bara så att du vet....

Med tanke på "hehehehe" och en smiley efter inlägget var det nog ett skämtsamt inlägg. ;)
#18 2006-11-07 19:55
Sam

haha lillen blev putt :)

Jag skoja med dig och sen så borde du faktiskt sova vid 9 om du ska orka med skolan ordentligt. Mycket nytt nu när du börjat högstadiet så det tar på krafterna :)
#19 2006-11-07 20:00
Ynwa

Hahahahaha, ok Sam :)

Vill bara tillägga att 6:an räknas också som högstadiet (i alla fall på våran skola) =)

Skriv svar

Du måste vara inloggad för att skriva inlägg.

Senaste inläggen