ForumXbox 360Lusse slutar med PES

Lusse slutar med PES

#40 2008-09-22 02:29
pulverapa

Men lilla Karl, du kan ju inte fördöma en person som var diktator för 2000 år sedan, det är snarare samhället eller samhällssystemet du ska skylla på. Bara för att vi idag tycker att diktatur är förlegat så kan man ju inte sätta J.C. på den platsen och säga att han var en ond människa. "Diktatur" var det enda alternativet. Kan du sluta hålla på och fjanta runt med skola hit och dit? Det gör att du ser ut som en fjortis.
#41 2008-09-22 02:48
Eken

kalle A skrev:Om du hade gjort det, hade du inte använt den!!! ;)
Det där är bara på tok för löjligt för att ens svara på.

kalle A skrev:Som en son? Tror det är lite skilda uppfattningar om den saken.. Snarare bror, Och i ryggen? Det är också drabbel, en uppmålad felaktig historisk bild. Om du sett serien Rome så har du ett mer trovärdigt tillvägagångssätt. Och ja, jag skulle mycket möjligt att offrat min vän om han hotade världsdemokratin, hade inte du?
1. Julius Caesar hade en älskarinna, vars sons namn - tro det eller ej - var Brutus. Därav behandlades han som en son av Caesar.
2. Med i ryggen menade jag inget annat än att nyttja uttrycket "dolkstöt i ryggen". Hur själva mordet gick till låter jag vara osagt, då jag inte är rätt man att tala om det.
3. Nej, jag hade inte offrat min vän/plastfarsa för ett sådant ändamål. Människor skall inte behöva dö för en bättre värld, oberoende av om de förtjänar det eller inte.

kalle A skrev:men jag har inte ens påstått att jag är smartare än du." - Det har jag aldrig hävdat att du har! :)
Jag har aldrig hävdat att du hävdat någonting, men du missade likväl meningens reella betydelse.

Jag märker att du börjar få vänner här inne, kalle. Så då kan du ju gratulera en sådan då denne precis celebrerar sitt 500:e inlägg på forumet. Ett sådant som jag hellre hade vigt åt något annat. Puss på dig!
#42 2008-09-22 02:57
kalle A

"Men du kan ju inte fördöma en person som var diktator för 2000 år sedan, det är snarare samhället eller samhällssystemet du ska skylla på. Bara för att vi idag tycker att diktatur är förlegat så kan man ju inte sätta J.C. på den platsen och säga att han var en ond människa. "Diktatur" var det enda alternativet."

- Alltså, kan du ingenting om Romarriket? J.C gjorde sig till diktator i en fungerande demokrati, ett välde som styrdes av senaten som var folkvald. Allt du påstår ovan är ju helt fel, du måste ha sovit på lektionstimmarna =). Det finns t.ex. diktaturer idag så förlegat? Du menar nu också att samhället/sahällssystemet är en ursäkt för att vara ond? Det fanns massor av ledare innan och efter J.C som inte valde vägen som diktator. Att vara diktator var verkligen inte det ända alternativet. Alla människor har ett val. Men visst, det jag antar du försöker säga är att J.C var en storartad man vilket han också var. men han var samtidigt en diktator. Och Jag tror att 99% av alla sakkuniga håller med om det. Om du vill ha lite värd litteratur kan jag tipsa dig! =).

"Kan du sluta hålla på och fjanta runt med skola hit och dit? Det gör att du ser ut som en fjortis."

- Personangrepp sänker dig till botten grabben =). Dessutom är påstår du ju att "Om det är någon som kan nåt om historia så är det jag" då är det väl relevant ifråga om utbildning? Din reaktion visar ju bara på outbildning och i värsta fall.. okunnighet. Om din historia kunskap är stor så undrar jag vad min är? =D
#43 2008-09-22 03:02
pulverapa

Men Anka, oj, har du helt plötsligt lärt dig skriva med stora bokstäver och sätta punkter? Börjar du gråta så fort någon utsätter dig för ett "personangrepp"? Ta en titt på dina egna inlägg så ser du ett 20 rader långt personangrepp på både mig och Eken. Gör oss alla en tjänst och försvinn härifrån snabbt. För jag antar att du suger på pes, rätt hårt.

Kalle Anka skrev:Men visst, det jag antar du försöker säga är att J.C var en storartad man vilket han också var. men han var samtidigt en diktator. Och Jag tror att 99% av alla sakkuniga håller med om det. Om du vill ha lite värd litteratur kan jag tipsa dig! =).

Va?
#44 2008-09-22 03:06
kalle A

"1. Julius Caesar hade en älskarinna, vars sons namn - tro det eller ej - var Brutus. Därav behandlades han som en son av Caesar.
2. Med i ryggen menade jag inget annat än att nyttja uttrycket "dolkstöt i ryggen". Hur själva mordet gick till låter jag vara osagt, då jag inte är rätt man att tala om det.
3. Nej, jag hade inte offrat min vän/plastfarsa för ett sådant ändamål. Människor skall inte behöva dö för en bättre värld, oberoende av om de förtjänar det eller inte."

- 1. Ja det stämmer bra det, men denna älskarinna var betydligt äldre än J.C.

3. tråkigt att höra, så hypotesiskt så hade du inte dödat Hitler 1933 om du fick chansen och visste hur historien skulle formas... trevlig prick du!

"Jag har aldrig hävdat att du hävdat någonting, men du missade likväl meningens reella betydelse."

- Nej, det gjorde jag inte, men du gjorde det tydligen...

"Jag märker att du börjar få vänner här inne, kalle. Så då kan du ju gratulera en sådan då denne precis celebrerar sitt 500:e inlägg på forumet. Ett sådant som jag hellre hade vigt åt något annat. Puss på dig!"

- Grattis. likväl är inte mitt uppsåt att skaffa vänner här, det jag ändast är nyfiken på är Pes 09. Funderade på om du skulle "viga" ditt 500 till denna trevliga diskurs =).

puss själv!
#45 2008-09-22 03:08
Mswenson

Jag vinner.

Skriv svar

Du måste vara inloggad för att skriva inlägg.

Senaste inläggen